- Reklama -magazin

Prodej firem aneb vyplatí se prodat vlastní firmu?

Určitě se mezi vámi nachází několik úspěšných podnikatelů, kteří jsou i po mnoha dlouhých letech ve vedení vlastní společnosti. Jenomže ekonomická krize spojená s onemocněním Covid-19 zatím neustupuje, naopak rostoucí inflace naznačuje, že s recesí budeme muset bojovat ještě několik dlouhých měsíců.

V takové chvíli pak jako soukromý podnikatel můžete narazit na nedostatek finančních prostředků, což nemá mnoho řešení.

Kde sehnat další peníze?

Jako podnikatel a majitel relativně malé společnosti existuje celkem velké riziko, že v ekonomické recesi narazíte na nedostatek finančních prostředků. V praxi to znamená, že nebudete schopni splácet své závazky, což rozhodně nechcete. Platební neschopnost totiž není možné udržet dlouhodobě. Jako skvělé řešení se na první pohled jeví půjčka od banky, nicméně toto řešení je pouze vytloukání klínu klínem. Daleko lepší je obrátit se na věřitele nebo na specializovaný prodej firem.

Nebude lepší firmu prodat?

Při podnikání byste neměli nikde zapomínat na jeho hlavní podstatu, kterou je zisk. Jakmile vám společnost dlouhodobě zisk nepřináší, měli byste pomalu začít zauvažovat nad jejím prodejem. Jako fyzická osoba totiž nemáte nekonečné množství finančních prostředků, jimiž byste mohli neprosperující firmu dotovat. Tato situace není udržitelná, a proto bude lepší zapřemýšlet nad skončením samostatné výdělečné činnosti. Prodej aktivních firem totiž není nic neobvyklého.

Dejte novému majiteli jasné požadavky

Pokud jste založili svou firmu před mnoha lety a zprvu vypadala vaše cesta podnikatelským životem velmi dobře, nebude se vám vaše společnost prodávat lehce. Budete mít pocit, jako byste se zbavovali dítěte, které vás sice neustále táhne ke dnu, ale na stranu druhou se jej vlastně nechcete zbavit. Zprostředkovaný prodej aktivních firem však umožňuje nastavení jasných požadavků, jimiž se bude muset nový vlastník řídit, aby vaše podnikání nadále směřovalo tím správným směrem.

Jakmile vaše firma z důvodu ekonomické krize nevydělává a vy už nemáte peníze na udržení provozu, zauvažujte nad jejím prodejem. Firmě i vám samotným se tímto krokem uleví.

Další články autora

Komentáře

PR článek

Nejnovější články